Πέμπτη, Ιουνίου 23, 2011

Συνέντευξη για το περιοδικό του Φόρουμ - Twilighter’s Chronicles




Συνέντευξη by Έρη

Την White Queen την γνωρίζουμε όλοι μας ως ένα από τα πιο σημαντικά μέλη του φόρουμ μας.Και δεν αναφέρομαι στο γεγονός ότι είναι η ιδρύτρια του αλλά στο ότι πάντα είναι γεμάτη δύναμη και ενέργεια.Ευρηματική και εργατική πάντα προσπαθεί να κάνει ότι καλύτερο μπορεί για ολόκληρο το φόρουμ. Ένα ιδιαίτερα χαρισματικό άτομο που μέσα από τα πολύ προσεγμένα ποστ της κάνει παντού αισθητή την παρουσία της.Τον τελευταίο χρόνο μας εξέπληξε όλους με τις καλλιτεχνικές της ανησυχίες.Το συγγραφικό της ταλέντο μας άφησε άναυδους και να αναρωτιόμαστε γιατί αυτή η κοπέλα δεν κάνει κάτι για να το αξιοποιήσει.Και τώρα έχουμε την χαρά να την βλέπουμε να κάνει τα πρώτα της δειλά βήματα στο χώρο της συγγραφής.

Κατά καιρούς μέσα από το περιοδικό μας έχουμε φιλοξενήσει δικές τις συνεντεύξεις και έχουμε μάθει αρκετά πράγματα για την ίδια.Ωστόσο είμαι σίγουρη ότι όλοι μας θα θέλαμε να μάθουμε περισσότερα πράγματα για την Μαρία ως συγγραφέα...Τα όνειρα της,τις φιλοδοξίες  και τους στόχους της.

Ας αρχίσουμε λοιπόν....


Μαρία ……


1:Ο Αμος Αλκοτ είπε: «Άριστο βιβλίο είναι εκείνο που ανοίγουμε με λαχτάρα και κλείνουμε με κέρδος.»
Για σένα τι είναι βιβλίο;

Για εμένα τα βιβλία είναι κάτι το πολύ ιδιαίτερο. Έχω μία σχέση εξάρτησης μαζί τους, τολμώ να πω ότι με κάποια είμαι ερωτευμένη. Το να προσδιορίσει κανείς την «έννοια» του βιβλίου είναι αδύνατον. Κρύβουν μέσα τους ολόκληρους κόσμους, πληθώρα από συναισθήματα και μερικές φορές είναι ικανά να σε κάνουν να δεις τον κόσμο με διαφορετικό τρόπο, ικανά να αλλάξουν τη ζωή σου. Εγώ δεν θα μπορούσα να φανταστώ τη δική μου ζωή χωρίς βιβλία, δεν θα μπορούσα να ζήσω χωρίς αυτά. Άριστο βιβλίο για εμένα είναι αυτό που όταν φτάνω στη τελευταία σελίδα κλείνω τα μάτια μου και ξαναφέρνω και πάλι στο νου μου όλες εκείνες τις εικόνες που με ταξίδεψαν και λίγο αργότερα αρχίζω και πάλι να το ξεφυλλίζω για να διαβάσω τα σημεία που μου άρεσαν περισσότερο.

2:Ποια ήταν η αφορμή που έγραψες το βιβλίο Σιωπή στο σκοτάδι;

Μερικές φορές κάποια πράγματα γίνονται αυθόρμητα χωρίς να τα σκεφτείς πολύ. Ήθελα να γράψω ένα βιβλίο για δύο ανθρώπους που συναντιούνται τυχαία και ‘κατά λάθος’ αποκτούν μαζί ένα παιδί αλλά για κάποιο λόγο η μοίρα τους έκανε να χαθούν. Όμως καθώς το σκεφτόμουν συνειδητοποίησα ότι αυτό το στόρι δεν ήταν και τόσο ασυνήθιστο, το αντίθετο. Κι έτσι απλά σκέφτηκα την πιθανότητα να έχουν αποκτήσει αυτοί οι δύο άνθρωποι ένα παιδί αλλά να μην έχουν γνωριστεί ποτέ, να μην έχει δει ο ένας το πρόσωπο του άλλου, να μην έχουν ακούσει καν ο ένας τη φωνή του άλλου. Κι έτσι μόλις βρήκα την κεντρική ιδέα άρχισαν να ξεπηδούν όλες οι σκηνές και οι εικόνες, η μία μετά την άλλη μέσα στο μυαλό μου.

3:Τι σημαίνουν οι λέξεις Σιωπή και Σκοτάδι για σένα;

Η σιωπή εκφράζει όλα αυτά που θέλουμε να πούμε αλλά δεν τολμούμε. Το σκοτάδι αντίστοιχα έχει την ικανότητα να μας κάνει να κρυβόμαστε από την αλήθεια, μία αλήθεια που πολλές φορές μας τρομάζει και μας πονάει. Όμως παράλληλα το φως έχει την ικανότητα να εξαφανίζει το σκοτάδι πολύ εύκολα ενώ η σιωπή κάποια στιγμή σπάει και τα μυστικά αποκαλύπτονται. Σιωπή και σκοτάδι σημαίνουν για εμένα προστασία από τον ίδιο μας τον εαυτό, όταν δεν τολμούμε να κοιτάξουμε βαθιά μέσα μας και να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες.

4:Ποια ήταν τα κριτήρια που διάλεξες αυτό τον τίτλο;

Για κάποιο παράξενο λόγο ήταν πολύ εύκολο… Όταν σκεφτόμουν μέσα στο μυαλό μου τις εικόνες του νεαρού ζευγαριού που κάνει έρωτα με δεμένα μάτια και δεν υπάρχει η δυνατότητα να δουν ο ένας τον άλλο ενώ παράλληλα δεν έχουν το δικαίωμα να συνομιλήσουν ήταν πολύ εύκολο να βρω τον τίτλο. Όλη η ιστορία χαρακτηρίζεται από αυτό τον τίτλο, από τη σιωπή και το σκοτάδι που μέσα από αυτό ήρθε στον κόσμο ένα παιδί και τελικά κατέληξε να είναι το πιο φωτεινό σημείο στις ζωές αυτών των δύο ανθρώπων.

5:Πες μας λίγα λόγια για το βιβλίο σου…

Νομίζω ότι λίγο έως πολύ οι περισσότεροι γνωρίζουν την ιστορία. Πρόκειται για δύο νέους ανθρώπους όπου ο καθένας ξεχωριστά έχει πολύ σοβαρά προβλήματα να αντιμετωπίσει για διαφορετικούς λόγους. Ο ένας έφτασε λίγο πριν την αυτοκτονία και ο άλλος οδηγήθηκε στην απομόνωση. Αλλά ακόμα και σε τέτοιες δύσκολες καταστάσεις πιστεύω ότι πάντα υπάρχει ελπίδα, ότι όλοι κρύβουμε μεγάλη δύναμη μέσα μας και είμαστε ικανοί να βγούμε από το αδιέξοδο. Αυτοί οι δύο μάλιστα είχαν την τύχη να συναντηθούν και προέκυψε ανάμεσα τους κάτι πολύ όμορφο. Η δύναμη της αληθινής αγάπης και του έρωτα, τους έκανε να δουν διαφορετικά τον εαυτό τους και τη ζωή τους.


6:Πόσο σε παίδεψαν οι συγκεκριμένοι ήρωες;

Άλλες φορές με παίδεψαν, άλλες πάλι όχι. Ήξερα από την αρχή ακριβώς πως θα εξελισσόταν αυτή η ιστορία, δεν άλλαξα σχεδόν τίποτα κι έτσι δεν δυσκολεύτηκα να διαμορφώσω την πλοκή μου. Επίσης νομίζω ότι κατάφερα να μείνω σταθερή σε αυτούς και δεν ξέφυγα. Γνώριζα ποια ήταν τα θέλω τους και τα προβλήματα τους. Σίγουρα κάποια σημεία δεν ήταν εύκολα επειδή πολύ συχνά κάνουν έναν εσωτερικό διάλογο ενώ προσπαθούν να κάνουν τις ‘σωστές’ επιλογές. Νομίζω ότι δεν με κούρασαν, το αντίθετο. Απλά όπως πάντα γράφω κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες λόγω υποχρεώσεων και όταν είμαι κουρασμένη δεν τα καταφέρνω και τόσο καλά.

7:Έχει κάποιος από τους χαρακτήρες του βιβλίου σου κάτι από εσένα;

Νομίζω ότι όλοι όσοι γράφουν πάντα βάζουν και κάτι δικό τους μέσα. Αυτοί οι χαρακτήρες ‘κουβαλάνε’ σε έναν βαθμό πολλές αντιλήψεις και πεποιθήσεις μου για τη ζωή, την οικογένεια και την αγάπη. Θα ήταν ψέματα αν έλεγα ότι δεν ταυτίστηκα αρκετές φορές με τη Λίζι που βάζει πάντα σε προτεραιότητα τον γιό της, τον αγαπάει περισσότερο και από τον ίδιο της τον εαυτό. Αλλά αυτό είναι πολύ φυσιολογικό για μία μητέρα. Σε κάποια σημεία τολμώ να πω ότι ταυτίστηκα και με τον Μπράιαν, κυρίως όταν έμαθε την αλήθεια και ένιωσε προδομένος.

8:Ποια είναι η αγαπημένη σου φράση από το Σιωπή στο Σκοτάδι;
Επέλεξα το παρακάτω γιατί μέσα σε αυτές τις δύο προτάσεις κρύβεται όλο το νόημα της ιστορίας:

«Πρέπει να πιστέψουμε Λίζι. Να πιστέψουμε ο ένας στον άλλο, να πιστέψουμε ότι κάτι έχει απομείνει ακόμα μέσα μας που θα μας κάνει να ξεχάσουμε.»

9:Στο μυθιστόρημα σου παίζουν σημαντικό ρόλο 2 πολύ μεγάλες αρετές... η φιλιά και ο δυνατός και απόλυτος έρωτας. Τι σημαίνουν για σένα αυτές οι αρετές;

Αναμφισβήτητα οι πιο βασικές έννοιες της ζωής μου. Η φιλία είναι μία πολύ μεγάλη και πονεμένη ιστορία. Αυτό το λέω ακριβώς επειδή στο παρελθόν δεν είχα πολλές – δυνατές φιλίες. Είχα κάποιες αλλά ήταν μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Τα τελευταία χρόνια έχει συμβεί το εντελώς αντίθετο. Έχω κάνει πάρα πολλούς φίλους οι οποίοι μου έχουν αποδείξει με κάθε τρόπο πως είναι κάτι παραπάνω από φίλοι μου. Κατάλαβα λοιπόν πως υπάρχουν πραγματικοί φίλοι αρκεί να ψάξεις εκεί που πρέπει για να τους βρεις.
Ο απόλυτος – δυνατός έρωτας ίσως να μοιάζει και με ουτοπία αλλά και πάλι δεν πιστεύω πως είναι αδύνατον να βρεις τον ιδανικό σύντροφο, αυτόν που κατά κάποιο τρόπο είναι φτιαγμένος για εσένα. Έχω εισπράξει πάρα πολύ αγάπη στην προσωπική μου ζωή από τον σύντροφο μου  και αυτό ενισχύει υπερβολικά αυτή μου την πεποίθηση.

10:Όταν γράφεις είναι πιο εύκολο να πλάσεις έναν γυναικείο η αντρικό χαρακτήρα;

Σίγουρα είναι πιο εύκολο να πλάσω έναν γυναικείο χαρακτήρα. Έχω την ψυχολογία μίας γυναίκας άρα μπορώ να προσαρμόσω ευκολότερα την πλοκή μου σε έναν γυναικείο χαρακτήρα. Είναι όμως ιδιαίτερα ενδιαφέρον και πρόκληση ταυτόχρονα να πλάθεις έναν αντρικό χαρακτήρα. Μου αρέσει να περιγράφω τα συναισθήματα των αντρών ή τον τρόπο που βλέπουν τις γυναίκες.


11:Τι θέλεις να εκφράσεις μέσα από την συγγραφή σου;
Δεν ξέρω αν προσπαθώ να ‘εκφράσω’ κάτι. Πάντα μου γεννιέται η επιθυμία απλά να πω μία ιστορία. Και ξαφνικά αυτή η επιθυμία φουντώνει όλο και περισσότερο μέσα μου και στο τέλος γίνεται ανάγκη. Πρέπει να μοιραστώ αυτή την ιστορία και με άλλους και ανυπομονώ να ακούσω τη γνώμη τους γι’ αυτή. Σίγουρα στο τέλος υπάρχουν πράγματα, έννοιες, αξίες, αντιλήψεις και πεποιθήσεις που εκφράζονται μέσα από την κάθε ιστορία. Η αληθινή φιλία, η πραγματική – αγνή αγάπη, ο έρωτας, η οικογένεια είναι οπωσδήποτε οι δικές μου βασικές αξίες.


12:Τι θα ήθελες να εκτιμήσουν περισσότερο οι αναγνώστες από το βιβλίο σου;

Θα ήθελα απλά να το διαβάσουν και να περάσουν ευχάριστα. Να μην κουραστούν και να νιώσουν έστω και στο ελάχιστο μερικά συναισθήματα για αυτούς τους δύο ανθρώπους. Νομίζω ότι αν καταφέρω να τους κλέψω ένα χαμόγελο ή ένα δάκρυ καθώς θα το διαβάζουν πως θα έχω επιτύχει τον σκοπό μου.


13:Πιστεύεις ότι γεννιέσαι η γίνεσαι συγγραφέας;

Πιστεύω ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν έμφυτα χαρίσματα. Αν μου δώσεις ένα λευκό φύλο χαρτί και μπογιές δεν πρόκειται να καταφέρω να ζωγραφίσω τίποτα της προκοπής. Είμαι σίγουρη ότι ακόμα κι αν παρακολουθούσα μαθήματα ζωγραφικής δεν θα είχε κανένα αποτέλεσμα σε εμένα. Το ίδιο συμβαίνει και με τη συγγραφή. Γνωρίζω ανθρώπους που έχουν τελειώσει πανεπιστήμια, που έχουν σπουδάσει φιλολογία και ορκίζονται ότι δεν έχουν την ικανότητα να γράψουν έστω και μία απλή – μικρή ιστορία. Άρα πιστεύω ακράδαντα ότι συγγραφέας γεννιέσαι αρκεί στην πορεία να καλλιεργήσεις το ταλέντο σου.


14:Πόσο δύσκολο είναι σήμερα να αναδειχτεί ένας συγγραφέας;

Υποθέτω πολύ δύσκολο! Στην πραγματικότητα δεν μπορώ να γνωρίζω αφού εγώ τουλάχιστον ας πούμε ότι κάνω τα πρώτα μου βήματα σε επαγγελματικό επίπεδο. Έχω σχέδια για το μέλλον, δεν σκοπεύω να εγκαταλείψω τη συγγραφή ακόμα και αν δεν καταφέρω να αναδειχτώ ποτέ. Έχω πολλές ιστορίες να πω ακόμα και ξέρω πως υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που θέλουν να τις διαβάσουν. Αυτό μου αρκεί.
Οι εκδοτικοί οίκοι έχουν συγκεκριμένους τρόπους που επιλέγουν τα βιβλία που θα εκδώσουν και όπως όλες οι επιχειρήσεις αυτό που τους απασχολεί είναι το κέρδος.

15:Έχεις κάποιο πρότυπο;

Έχω διαβάσει πολλά βιβλία που έχουν μιλήσει στην καρδιά μου οπότε σέβομαι και εκτιμώ ιδιαίτερα αυτούς τους συγγραφείς. Δεν μπορώ να πω ότι έχω κάποιο πρότυπο αλλά θέλω να ελπίζω ότι έχω το χάρισμα να μεταδίδω συναισθήματα και πως έχω την ικανότητα να ‘στήνω’ ολόκληρους κόσμους στα μάτια του αναγνώστη.

16:Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σου για την συγγραφή;

Όπως είπα και πριν έχω πολλές ιστορίες να πω ακόμα και σκοπεύω να τις πω. Γίνεται τόσο έντονο μερικές φορές που οι χαρακτήρες με κυνηγούν την ώρα που πάω για ύπνο, που πλένω τα πιάτα, που κάνω ντους ή όταν οδηγώ για να πάω στη δουλειά μου. Είναι δύσκολο να τους έχεις όλους αυτούς μέσα σου, να φωνάζουν μέσα στα αυτιά σου, να δίνουν ολόκληρη παράσταση μπροστά στα μάτια σου και να τους κρατάς φυλακισμένους! Αν το κάνω αυτό θα τρελαθώ! Γι αυτό δεν σκοπεύω να εγκαταλείψω με κανέναν τρόπο, ακόμα και αν δεν τα καταφέρω σε επαγγελματικό επίπεδο. Άλλωστε η συγγραφή είναι το χόμπι μου, είναι ο τρόπος που έχω για να εξωτερικεύω τα συναισθήματα μου και το κάνω επειδή το αγαπώ και το έχω ανάγκη ταυτόχρονα.
Έχω ήδη ένα ολόκληρο, καινούριο βιβλίο μέσα στο μυαλό μου το οποίο δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω να το γράφω!


Και τέλος τι θα συμβούλευες τα μέλη μας για τα δικά τους όνειρα...

Αυτό που θα συμβούλευα όποιον διαβάζει αυτές τις γραμμές είναι να κυνηγήσει το όνειρο του μέχρι το τέλος. Πρόσφατα είδα στο σινεμά με την κόρη μου την παιδική ταινία ‘Ραπουνζέλ’. Έχει ένα τραγουδάκι κάπου στη μέση όπου η Ραπουνζέλ έχει βρεθεί σε ένα καταγώγιο γεμάτο εγκληματίες και καταφέρνει να τους αντιμετωπίσει με ένα τηγάνι στο χέρι για όπλο και λέγοντας τους ότι έχει ένα όνειρο και πως κανένας δεν θα τη σταματήσει αν δεν το εκπληρώσει. Στο τέλος μάλιστα τους ρωτάει αν είχαν ποτέ κι αυτοί κάποιο όνειρο. Κι έτσι ο καθένας αρχίζει να μιλάει για το δικό του. Μπορεί να πρόκειται για κάτι απλό, κάτι που κάποιον άλλο δεν θα τον άγγιζε καθόλου αλλά ο καθένας έχει ένα ξεχωριστό – δικό του όνειρο που για τον ίδιο έχει αξία. Έτσι λοιπόν θα πρότεινα σε όλους να κυνηγήσουν το όνειρο τους, όπιο κι αν είναι αυτό, άσχετα από το αποτέλεσμα. Άλλωστε σε ένα ταξίδι αξία έχει περισσότερο η διαδρομή και όχι ο προορισμός.

Mαρία σε ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο που μας αφιέρωσες και σου ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία σε ότι και να κάνεις!!


By Έρη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου